onsdag 9 mars 2011

Molnen

JNY Designs härliga moln har väl vid det här laget knappast undgått någon! Fick hem både grön molnvelour och blå molninterlock i det hemliga paketet jag beställde för ett tag sedan, och det ville jag ju förstås sy något av! Är inte speciellt förtjust i grönt egentligen, men dessa byxorna blev jag väldigt nöjd med ändå. Den blå molntröjan som dottern har på sig var egentligen tänkt att vara till lillebror, men den blev alldeles för stor för honom så storasyster får ha den så länge. Hon blev störtförtjust!


Mönstret till byxorna är från Ottobre, minns inte vilket nummer, det är iaf ett par "lekbyxor" som de kallar det. Mysbyxor som är lite utsvängda och med resår i midjan. Men jag sätter resår i bensluten istället. Ett perfekt mönster! Tröjan är också från Ottobre. Den är sydd i storlek 104, men passar på min dotter som har storlek 110/116. Ja, som vanligt nästan med Ottobre, deras mönster brukar ju vara lite stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar